Był czas, kiedy założenie firmy było trudnym zadaniem i wymagało dużych nakładów kapitałowych. Jednak rewolucja cyfrowa wpłynęła na sposób prowadzenia biznesu, szczególnie dla ludzi z wielkimi marzeniami i niewielkimi zasobami, czyli przedsiębiorców. Jednym z wyróżniających się serwisów społecznościowych jest Facebook. Nie ma znaczenia, jaki jest rozmiar Twojej firmy, Facebook jest niezbędnym narzędziem, dzięki któremu będziesz się wyróżniać i rozwijać. Ludzie przewidują upadek Facebooka, ale z każdym rokiem ten wprowadza nowe funkcjonalności i zwiększa swój zasięg oddziaływania. Facebook już teraz stał się silną marką nie tylko reklamową, ale także dzięki usłudze Marketplace czy Grupom stał się ona silnym graczem w e-commerce. Grupy zaś pomagają tak jak dawniej fora internetowe uzyskać świeże informacje na dowolne tematy. To jednak nie wszystko co Facebook może Ci zaoferować.
Małe firmy i Facebook.
Jak wspomniano powyżej, wielkość firmy nie ma znaczenia. Wiele odnoszących sukcesy startupów wyruszyło w swoją niesamowitą podróż zaczynając od jednej strony na Facebooku. Nie ma już znaczenia, czy masz pieniądze na założenie sklepu, tworząc stronę na Facebooku, możesz rozpocząć działalność, jeśli tylko masz pomysł na jej rozwój.
Jakie są cechy działania na Facebooku?
Po pierwsze, trzymaj pieniądze w portfelu. Ile kosztuje utworzenie strony na Facebooku? Na początku nie musisz zatrudniać projektanta logo, ani menedżera strony, wszystko, czego potrzebujesz, aby zacząć, to profil biznesowy na Facebooku. Użyj prostych zdjęć swojej usługi lub produktu i reklamuj go samodzielnie. Poproś przyjaciół, rodzinę, aby Cię wypromowali na początku, a Twoja mała firma będzie działać bez żadnych pieniędzy wydawanych na marketing od samego początku.
Po drugie, recenzje. Aby zwiększyć wiarygodność firmy, poproś klientów o sprawdzenie produktów na Twojej stronie. Ludzie są bardziej skłonni do zaufania biznesom, które są wypróbowane i przetestowane. Zazwyczaj nikt nie lubi grać w ciemno. Nie ma też nic lepszego niż poczta pantoflowa, aby zwiększyć sprzedaż.
Rozwój firmy z Facebookiem
Facebook to nie tylko świetne narzędzie marketingowe dla małych firm, ale dla każdego. Facebook może być używany jako samodzielne narzędzie marketingowe i sprzedażowe dla Twojej firmy lub w połączeniu z innymi platformami. Możesz przenieść swój biznes na nowy poziom korzystając z Facebooka. Dlaczego?
Reklama na Facebooku jest jednym z bardziej ekonomicznych sposób na reklamowanie Twojej firmy w porównaniu z innymi mediami. Co więcej, kanały informacyjne w Internecie są zróżnicowane, oznacza to, że musisz tworzyć treści, które są rzeczywiście lubiane przez Twoich fanów, aby pozostać w ich strefie zainteresowań. Zwykłe codzienne publikowanie nudnych treści nie zwiększy Twojej widoczności.
Dalej, wybierz dokładnie grupę docelową zainteresowaną Twoimi produktami lub usługami. Użyj narzędzi do personalizowania reklam na Facebooku, aby skierować reklamy do małej lub niszowej grupy użytkowników. Nie bądź szablonowy, podziel się historiami o branży na swojej stronie, które dotyczą konkretnie Ciebie i Twoich doświadczeń. Pokaż, że Twoja firma jest na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami. Kontaktuj się z fanami publikując posty i rozpoczynaj dyskusje oraz pisz o nadchodzących wydarzeniach lub premierach.
W końcu, Facebook jest jednym z najstarszych serwisów społecznościowych, dlatego wiek jego użytkowników jest znacznie bardziej zróżnicowany. Bardziej prawdopodobne jest, że dotrzesz do wszystkich grup społecznych przez stronę na Facebooku niż jakakolwiek inna platforma społecznościowa.